Nebojte sa behať v zime!

8 zásad pre beh v zimnom období

Teploty klesajúce pod nulu a krátke dni neznamenajú nutne, že by ste mali zanevrieť na beh vonku. Beh v chladnom počasí vám môže pomôcť zatriasť so zimnou únavou, nabiť vás energiou a garantuje vám, že keď príde plavková sezóna, tak vy budete pripravený ukázať, že počas zimy ste nehibernovali. Prečítajte si nasledujúce tipy, ktoré vám pomôžu užiť si beh aj v zime.

1. Namotivujte sa k pohybu

Hovorí sa, že by ste sa vždy mali spoliehať najmä sami na seba. V tomto prípade to však tak ľahko nepôjde. Namiesto spoliehania sa na seba a svoju pevnú vôľu si dohodnite stretnutie so svojim sparring partnerom, je na vás či už ráno alebo večer. Takto vám nebude ostávať nič iné, len vstať z postele a nenechať mrznúť svojho „sparringáča“ .

Ak sa však musíte spoliehať sami na seba v tomto zimnom počasí, tak skúste myslieť na to, ako vám bude teplo, keď sa rozbehnete. Sľúbte si, že to skúsite a ak to nepôjde po pár minútach, tak sa otočíte a vrátite sa nazad do postele. Ručíme však za to, že keď sa už prekonáte vyjsť von, tak sa nestane, že by ste to otočili .

2. Rozohrejte sa pred behom

Počas zimných mesiacov trvá svalom dlhšie, kým sa rozohrejú a pripravia na vykonávanie záťaže. Platí to hlavne v prípade, ak sa rozhodnete behať ráno. Pokojne začnite s rozohriatím a strečingom v interiéri a vonku sa venujete iba behu. Nezabudnite, že ak sa poriadne rozohrejete pred tým, ako vybehnete z vchodových dverí, tak vás ten chlad vonku až tak neodzbrojí.

3. Dobre sa oblečte

V zimnom období je veľmi ťažké odhadnúť koľko vrstiev potrebujete. Každé telo reaguje inak. Najdôležitejšie je, aby ste sa nespotili priveľmi, ale aby vám nebola ani zima. Určite si zoberte čiapku a šál, pretože najviac tepla uniká cez hlavu a krk. Dobrý pomocník pri behaní v zime sú rukavice, ktoré keď ti budú zavadzať počas behu, tak ich ľahko schováš do bundy. Dobre odvetráva aj rozopnutie zipsu na bunde, avšak podmienkou je mať šál a nevystavovať nepokryté telo zime.

4. Vezmite si so sebou termosku

Ak sa chystáte na dlhší ako hodinový beh, nezabudnite si so sebou vziať športovú termosku alebo termofľašu s čajom. Počas behu zabudnite na studené nápoje – ľahko prechladnete a môžete si dokonca zablokovať chrbticu.

Tipy :

5. Nech vás je vidno

Dni sa skracujú, preto vám reálne hrozí, že bez ohľadu na to, či preferujete ranný alebo večerný beh, pobežíte potme. Čelovka, odrazky, špeciálne náramky, ktoré odrážajú svetlo. To všetko by ste mali mať so sebou, aby ťa ostatní videli, najmä motoristi, keď bežíš v tme. Nezabúdaj – bezpečnosť je prvoradá.

6. Pomalšie ďalej zájdeš

V zime sa sústreďte viac na techniku a správne dýchanie ako na rýchlosť. V tomto období číha na vás väčšie nebezpečenstvo šmyku a bolestivého pádu. V prípade, že vonku prší alebo sneží je vhodné pribrzdiť, bežať pomalšie, poprípade robiť kratšie kroky. Taktiež je vhodné, aby ste si zvolili trasu, ktorá je bezpečná, keďže vonku je skôr tma a vy neviete vždy kam stupíte. Preto je ideálne bežať po osvetlenej trase a aj to, aby ste boli aj vy dobre viditeľní.

7. Pred chladom chráňte aj pokožku

Pokožku je potrebné chrániť krémom s ochranným faktorom, nie len počas leta ale aj zimných mesiacov, kedy sú slnečné lúče zradné. Chlad vašu pokožku vysušuje a preto je dobré ju neustále hydratovať. Ak majú vaše pery sklon k vysúšaniu, majte vo vrecku bundy balzam na pery.

Tipy :

8. Neostávaj v mokrom odeve

Dážď, sneh, pot ... S tým všetkým musíte v tomto období počítať počas behu. Akonáhle zastavíte, vaša telesná teplota ide rýchlo dole. V takomto prípade nie je najlepšia voľba ostať v mokrom oblečení a mali by ste sa presunúť okamžite do tepla a vyzliecť mokré oblečenie, od hlavy až po päty. Mokré vlasy vysušiť uterákom, dať si horúcu sprchu, či kúpeľ a vypiť niečo teplé. Takto sa vyhnete prechladnutiu.

Tipy :

 

© 2017 dm drogerie markt, s. r. o.